Jak każde inne przedsiębiorstwo w Polsce i na świecie, również kancelaria prawna potrzebuje swojego logo, którym będzie mogła sygnować materiały promocyjne, banner zawieszony nad ich siedzibą czy w oficjalnej korespondencji z klientami i urzędami. To także ważny element strategii promocyjnej w Internecie. Dlatego też powinno się wybrać dobrego grafika, który wie, że projektowanie logo dla adwokatów wymaga niezwykłego wyczucia i subtelności.

Nie jest to typowy przykład logo, które będzie pojawiało się na opakowaniach czy w reklamie w telewizji. Będzie raczej składnikiem subtelnej promocji na wizytówkach, kopertach, papierze czy na stronie internetowej. Tylko wtedy projekty logo dla kancelarii adwokackiej będą miały jakikolwiek sens i przesłanie. Stąd też przedsiębiorstwa z tej branży powinny bardzo uważać podczas wyboru i mieć bardzo sprecyzowane oczekiwania – godne reprezentowanie ich wizerunku przed klientami i rywalami rynkowymi, a także instytucjami państwowymi.

Niemniej wyzywające jest projektowanie logo dla radców prawnych, którzy posiadają podobny status, co adwokaci reprezentujący swoich klientów na salach sądowych, choć cieszący się innym zakresem uprawnień.